TikTok dan Cannes Film Festival Bekerja Sama untuk Menyambut Generasi Sineas Selanjutnya

Film
17.03.22

TikTok dan Cannes Film Festival Bekerja Sama untuk Menyambut Generasi Sineas Selanjutnya

“We’re looking forward to sharing the most exciting and inspiring moments from the festival and seeing the festival reimagined through the lens of TikTok creators and its community,” ujar Thierry Frémaux.

by Whiteboard Journal

 

Teks: Nancy Rumagit
Foto: TikTok Newsroom

TikTok telah diumumkan sebagai partner resmi terbaru Cannes Film Festival. Berikut pernyataan dari TikTok Newsroom:

“Just like Festival de Cannes and Cinema, TikTok is home to authentic and creative expression, changing the way people are entertained. Meanwhile, the Festival de Cannes was established to advance the development of cinema, raising the profile and celebrating the film industry worldwide. Through this partnership, we are helping bring together creatives and cinematographers from around the world, giving creators an inside look at the Festival as it reaches new audiences.”

Mouly Surya mempersembahkan “Marlina Si Pembunuh dalam Empat Babak” di Cannes Film Festival 2017 (Frame A Trip Photo/Cinesurya Pictures)

Chief Cannes Film festival, Thierry Frémaux, pun mengatakan, “With this collaboration [with TikTok] – which is part of a desire to diversify the audience – we’re looking forward to sharing the most exciting and inspiring moments from the festival and seeing the festival reimagined through the lens of TikTok creators and its community.”

TikTok dan Cannes pun telah bekerjasama untuk meluncurkan kompetisi internasional #TikTokShortFilm, yang akan menghadirkan seorang sutradara ternama sebagai juri (Informasi lanjut mengenai sutradara tersebut belum diumumkan oleh TikTok). Tiga kategori yang akan dipersembahkan adalah Grand Prix, Best Script, dan Best Editing. Thierry Frémaux akan hadir pula untuk pengumuman pemenang tersebut, yang akan dilakukan selama festival dari 17 hingga 28 Mei mendatang.

@americanbaron Came quick #ComingOfAge credit @lastmanstanley ♬ Coming of Age – Blondes

Selain kolaborasi terbaru dengan TikTok, Cannes pun telah menjalankan sejumlah upaya untuk membangun koneksi dengan generasi sineas selanjutnya dengan program ‘3 Days in Cannes’ sejak 2018. Program ini memilih sekitar 2,000 orang berumur 18 hingga 28 tahun dari seluruh dunia untuk menghadiri festival tersebut.whiteboardjournal, logo